قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز گفت: از دولت انتظار داریم تا زمانی که اموال غارت شده ایران به کشور برنگردد از معامله و فروش آب سنگین به آمریکا شدیداً و جداً خودداری کند.

دولت از فروش آب سنگین به آمریکا تا تعیین تکلیف اموال غارت شده ایران خودداری کند/ اجرای طرح امنیت اخلاقی بدون توجه به جوسازی‌ها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر  به طرح اخیر دولت و کنگره آمریکا مبنی بر حکم دیوان آمریکا و دست‌‌درازی به پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا اشاره و اظهار داشت: قضیه‌ 2 میلیارد دلار از لحاظ حقوقی در حال پیگیری است و از سویی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که آب سنگین ایران به آمریکا فروخته می‌شود.

وی تصریح کرد: ما از دولت این انتظار را داریم تا زمانی که اموال غارت شده ایران به کشور برنگردد از معامله و فروش آب سنگین به آمریکا شدیداً و جداً خودداری کند.

نیروی انتظامی به جوسازی‌ها توجه نکرده و با صلابت طرح امنیت اخلاقی را اجرا کند

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی و تاکید بر اجرای «تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی» افزود: در کنار پیشرفت و تولید ثروت ملی، پیشرفت در دانش و حفظ امنیت مالی و جانی حفظ امنیت اخلاقی نیز لازم است

آیت‌الله شبستری با تأکید بر اینکه موضوع «امنیت اخلاقی» و دغدغه‌های مردم در این زمینه، از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه نیروی انتظامی قرار گیرد، گفت: در موضوعات مربوط به امنیت اخلاقی، بعد از برنامه‌ریزی دقیق، مستحکم، عقلانی و صحیح، دیگر نباید به مخالفت برخی افراد یا فضاسازی‌ها توجه شود بلکه باید با توکل بر خدا کار را پیش برد.

وی تصریح کرد: ما نمازگزاران تبریز از نیروی انتظار داریم طرح جدید امنیت اخلاقی که مبارزه با برخی ناهنجاری‌ها و مفاسد از جمله کشف حجاب در ماشین، آلودگی‌های صوتی و بدحجابی که در تابستان افزایش می‌یابد را بدون توجه به جوسازی‌ها با صلابت کامل آغاز و اجرا کند.

پیروزی در سوریه نزدیک است

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، گفت: به دعوت سید حسن نصرالله، این سید جلیل‌القدر و فدایی رهبر جلسه مجمع جهانی اهل بیت (ع) را در این لبنان برگزار کردیم و در خصوص پیشرفت جهان تشیع و خدمت به آن بحث شد.

وی به سفر اخیر خود به سوریه در روز عید مبعث اشاره کرد و ضمن پرداختن به جلسه خود با فرماندهان حزب‌الله لبنان در سوریه، گفت: بر اساس گزارشات میدانی داده شده توسط فرماندهان تمام مناطق دارای سکنه سوریه از دست داعش آزاد شده و تنها مناطق بیابانی در اشغال تروریست‌ها است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با تاکید بر جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم از جمله شهدای خطه آذربایجان، تصریح کرد: به فضل‌ الهی فتح و نصرت‌ الهی در سوریه نزدیک است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به هفته هلال احمر اشاره کرد و افزود: هلال احمر سازمان مردمی خدمتگزار بوده که با پشتوانه کمک‌های مردمی در حوادث گوناگون از قبیل سیل و زلزله به کمک نیازمندان می‌شتابد.

وی از مردم خواست عضو افتخاری هلال احمر شوند تا در حوادث غیرمترقبه و نیاز به وظیفه انسانی خود عمل کنند.

هویت دینی و ایرانی باید از سوی جوانان حفظ شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت علی اکبر(ع) که روز جوان نامگذاری شده است، اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) از لحاظ ظاهری بسیار شبیه پیامبر اکرم(ص) بود اما آنچه که ایشان را به رسول خدا بیشتر نسبت می‌داد اخلاقشان بود.

وی افزود: حضرت علی اکبر(ع) اهل تفکر و تدبر در آفرینش بوده و در جوانمردی‌شان زبانزد همگان بود، جوانان امروزی باید از علی‌بن‌حسین الگو گیرند و اخلاق ایشان را در سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از والدین، آموزش و پرورش و آموزش عالی خواست به مسائل جوانان توجه بیشتری کنند و هویت دینی و ایرانی باید از سوی جوانان حفظ شود.

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برقرار شود

وی با بیان اینکه جوانان انقلابی باید تقویت شوند و نباید اشخاص مذهبی و حزب‌اللهی را با گذاشتن نام تندرو بر آنها طرد کرد، گفت: همین جوانان باید در برابر جنگ نرم دشمن و تهاجمات فرهنگی ایستادگی کنند و خدای نکرده اگر برای انقلاب مشکلی پیش بیاید همین جوانان انقلابی در صحنه حاضر می‌شوند.

آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برقرار شود و اساتید متعهد به شبهات جوانان پاسخ دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.